Les demandes dels estudiants de la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú (PUCP) s’han satisfet. Després de diversos dies de protestes i l’ocupació de l’edifici Dinthilac (la Rectoría), les autoritats i els estudiants van signar un acord per suspendre la implementació del nou sistema de pensions, retirar els estudiants dels locals ocupats i aplicar una justícia restaurativa, que no penalitza els estudiants que es van manifestar.
A més del compromís de presentar la sol·licitud per suspendre el nou sistema de pensions, la universitat es va comprometre a establir un fòrum de diàleg sobre pensions i beques, que treballarà amb un comitè consultiu sobre la qüestió. Està programada una nova reunió per al diumenge 24 de maig.
L’acord es va assolir després d’un període de converses entre les autoritats universitàries i els estudiants. Els estudiants es manifestaven contra la reducció de les categories de pensions més baixes establertes per la universitat per a l’admissió a la institució. La mesura, que havia d’entrar en vigor el 2027, hauria afectat l’accés a la PUCP, una universitat humanista amb un esperit inclusiu.


