Ahir, dissabte 30 de maig, es va celebrar una marxa massiva al centre de Lima, Perú, amb centenars de manifestants que corejaven a l’uníson: ‘Ni mai més Fujimori’, ‘Visca la lluita del poble peruà’ i ‘La sang vessada mai no serà oblidada’. Diverses organitzacions de la societat civil es van unir per pronunciar-se contra la candidatura de Keiko Fujimori, que es presenta a la presidència de la República per quarta vegada.
Les diverses pancartes i fullets destacaven les innombrables acusacions i el rebuig total a Fujimori Higushi, «perquè el fujimorisme representa la impunitat, la corrupció, l’autoritarisme, l’aprovació de lleis a favor del crim, la protecció dels interessos de la màfia i l’agreujament de la crisi política, social i econòmica que afecta el país», tal com s’indicava en la crida a l’acció.
Els manifestants provenien de diferents districtes i barris de Lima (amb més de vuit milions d’electors), que s’han organitzat en fronts i col·lectius per defensar el seu vot. Entre els participants hi havia la Plataforma per la Democràcia, el Comitè de Coordinació d’Organitzacions d’Esquerra i Progressistes (COIP), el Front Popular Patriòtic, el Front Patriòtic per la Democràcia, Mundo Verde, el Front Popular de Dones del Perú i el Front Democràtic Ciutadà (SMP).
També hi van ser presents la Universitat Nacional d’Enginyeria – UNI, els partits Nuevo Perú, Venceremos i Juntos por el Perú, el Partit Comunista del Perú – Patria Roja, Ahora Nación, CENAJUPE, la Confederació General de Treballadors del Perú – CGTP, Las Micaelas de Huaycán, el Consell Plurinacional de Tawantinsuyo i l’Acord Històric Ciutadà – AHC.
Els ciutadans continuen mobilitzant-se a la capital, Lima, i a les províncies s’han informat concentracions simultànies en ciutats com Arequipa, Cusco, Chiclayo, Ica, Huancayo, Huaraz, Tacna, Trujillo, Huánuco i Pasco, que es troben al nord, centre i sud del país.


