Els milers de pagesos que estaven en vaga des del 25 de maig a diverses regions del país van posar fi a la seva protesta després que el govern es comprometés a destinar 150 milions de soles per fer front a la crisi que afronta el sector agrícola. 100 milions de soles es destinaran a la compra d’arròs i 50 milions al manteniment dels canals de regadiu.
Després de l’acord amb el govern, els productors d’arròs i plàtans de les regions de Piura, San Martín, Lambayeque i Tumbes van aixecar els bloquejos que mantenien en carreteres estratègiques de tot el país, que havien impedit el moviment de persones i mercaderies; mentre que a Huánuco el bloqueig es va mantenir. També hi va haver enfrontaments amb la Policia Nacional.
Segons els productors, el sector agrícola ha de ser declarat en estat d’emergència a causa de la caiguda del preu de l’arròs, l’augment dels costos de producció (per a fertilitzants i combustible), la competència deslleial de les importacions massives de productes agrícoles, els impactes del canvi climàtic i la manca de suport estatal a la producció local. Els manifestants van declarar que reprendrien la vaga d’aquí a 10 dies si el govern no formalitza el decret d’emergència acordat.


